6.15 – 9.30 | - scházení dětí od 6.15 hod. do 7.45 hodin ve scházecí třídě (třída Koťátek v přízemí)
- od 6.45 hodin se děti rozcházejí do svých tříd (Berušky, Motýlci, Sluníčka), děti ze třídy Broučci od 7.00 hodin (logopedická třída)
- volné hry – námětové, didaktické, konstruktivní, pohybové a hudebně pohybové
- řízené a částečně řízené činnosti dle tématu
- řízená činnost – kruh (komunitní, diskusní, reflexní, výukový): rituály – určení dne v týdnu, ročního období, počasí, zpěv apod.; po ukončení ranních her a činností mají děti možnost zhodnotit a prezentovat svoji činnost před ostatními – tato část je důležitým prvkem sebereflexe, u dětí se rozvíjí slovní zásoba a kultivují se sociální vztahy; rozhovory s dětmi, doplnění tématu
- individuální práce s dětmi dle závěrů pedagogické diagnostiky
- logopedická prevence
- pohybové chvilky
|
8.30 – 9.00 | - průběžná dopolední svačina
|
9.30 – 11.30 | |
11.30 – 12.00 | |
12.00 – 12.30 | - vyzvedávání dětí odcházejících po obědě
|
12.00 – 14.00 | - příprava na odpočinek, poslech pohádky, individuální odpočinek
- děti bez potřeby odpočinku mohou po cca 30 minutách vstávat a vybrat si klidnou hru, aby nerušily děti, které usnuly
- individuální tiché činnosti s nespícími dětmi
|
14.00 – 14.30 | - průběžná odpolední svačina
|
14.30 – 16.30 | - spontánní hry
- didakticky cílená činnost přímo či nepřímo řízená, individuální, skupinová, kolektivní
- pobyt na školní zahradě – hry a zábavné činnosti, v zimě hry se sněhem, pokračování v didakticky cílené činnosti přímo či nepřímo řízené – individuální, skupinová, kolektivní (dle počasí)
- průběžný odchod dětí až do uzavření mateřské školy v 16.30 hodin
|